lafemmes

Alla inlägg under mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 31 mars 2010 22:44

 


Mitt hjärta dunkar snabbt. Dudunk. Dudunk. Dunk. Och blodet färdas i kroppen som en gigantisk flodvåg... Hjärnan känns som tuggummi och huden bränns.

Av Alexandra Malmberg - 31 mars 2010 17:47

 

Ingen mer burka för mig.


Shit vad jag har lärt mig mycket de senaste dagarna. Det är som att slöjan som hindrade mig från att se bilden för vad den egentligen var har lyfts upp. Framför mig ligger världen framför mina fötter och en betesmark som är mer spännande att gå och beta på än vad jag tidigare trott. Ikväll blir det häng med Steffi & Milla. Badamdamdamdaaaaam - im loving it!



Av Alexandra Malmberg - 31 mars 2010 13:46

 


Sommar i stugan. Längtar


Jag har spenderat dagen med att fortsätta bygga upp träningen, kollat film och haft en lååååång sovmorgon! Älskar lediga stunder och snart blir det lite lunch! Syndade med att kolla på twilight i går igen. Damn me! :P

Av Alexandra Malmberg - 30 mars 2010 16:29

 



Kyrkotornets klocka ringer ut
men tiden har redan stannat.
Löparen som till slut nådde sin epilog
och tornet som honom anammat

Vid vägens krön står blodtörstiga vampyrer
som sitt byte vill slita itu.
Kyrkotornets kocka ringer ut
men ingen kommer fram, inte nu

Två älvor dansar tango där båda styr
och föräskar sig i passionens nyans.
Ljusets låga har brunnit ut
men inte musikens strålande glas

Två älvor dansar tango där ingen styr
glödens hetta fortfarande brinna.
Från denna sagolika skröna som ingen förstår
Jag vägen till kyrkan måste finna





Alexandra Malmberg

2010-03-30

Av Alexandra Malmberg - 29 mars 2010 22:42

  ... and she's slowly coming back.


När jag är sugen på en cigg så solar jag. När jag är sugen på något gott att tugga på köper jag filmer! Det här med hälsa och välbehag har jag tagit till en heeelt ny nivå! Dessutom har jag lagt till träning varje dag. Min kropp kommer inom kort att bli succé!

Av Alexandra Malmberg - 29 mars 2010 22:35


- Isabelle sommaren 2009 -

Från en av många av våra underbara sommarkvällar


Har haft en underbar kväll med min fina vän Isabelle. Vi har ätit middag tillsammans, kollat på Hollywoodfruar och pratat om allt & ingenting. Mitt i allt utbrister Isabelle "Och nej, du ser inte alls Svensk ut!" Hahaha, jag dog av skratt! "På tal om vad?" haha :) Dessutom fantiserade vi om hur kul det hade varit om två meterologer hade varit på sin första dejt med varandra, speciellt med tanke på att "vilket väder vi har idag!" är den klassiska isbrytaren! Haha :D

Av Alexandra Malmberg - 29 mars 2010 19:21

 

- Twilight -

Jag grät flera gånger....

Av Alexandra Malmberg - 29 mars 2010 15:55

 


I'm trying to make peace with my inner self. Före detta flickvänner. Ex. Ex är ett känsligt ämne eftersom det alltid finns öppna sår som helst inte ska saltas. Jag försöker skapa inre fred med mig själv på det planet. Tre av mina ex är verkligen fina människor men jag kanske inte alltid visat att jag tycker det i alla fall. Jag ska sluta säga saker jag inte menar bara för att jag är förbannad. Jag måste sluta låta mina impulsiva känslor styra över min hjärna. Jag vägrar vara den som behandlar mina ex illa bara för att dom är ex och inte flickvänner/pojkvänner. Dessa människor, vackra människor, har jag en gång älskat vilkorslöst och jag vill att dom ska veta det. Varför ska jag behandla dom som skit bara för att det tar slut? Jag måste acceptera att vissa människor alltid kommer ha en plats i mitt hjärta och försöka leva med att det faktiskt är så. Varför ska man gå och hata bara för att det är lättare än att älska? Man lurar bara sig själv i längden.


Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards