lafemmes

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 22 mars 2010 12:38

Jag känner mig poetisk idag och tänkte därför dela med mig av en av mina dikter.



 


Jag andas med hans lungor.
Men han andas bara in rök.
Uppkrupen sitter jag i hans svarta skugga.
På en viadukt i hans själsliga krök.

Han andas på mig med sin kväljande anda.
Hans syre fräter hål.
I mitt åstundande smärtfyllda hjärta.
Hans anda skär i som en nål.

Min kropps skärvor jag sakta plockar upp.
Från marken där dom ofrivilligt vilar.
Hans frätande tårar mina kinder når.
Mitt hjärta han sakta på filar.

Om jag hade ett sista ord.
Om jag hade returnerat en tår.
Skulle dina ögon då vissa ånger.
Av alla misstag vi längst vår resa begår.

Jag andas med hans lungor.
Men han andas bara in rök.
Uppkrupen sitter jag i hans svarta skugga.
På en viadukt i hans själsliga krök. 


Alexandra Malmberg.

Av Alexandra Malmberg - 22 mars 2010 11:38

Jag är väldigt stolt över att min syster, Manuela Gaetani, tagit sitt förnuft till fånga och börjat äta kött igen. Själv kommer det inte helt som en chock... Jag menar, det har ju funnits tecken på detta köttsug.




          

Här sitter vi och försöker avnjuta en normal måltid. Mitt i allt blir Manuela sur på mig och blänger på min köttfärssås ( nu förstår jag att hon var sugen på den) och säger "Talk to the fish cuz the meat aint listning). Sann historia.



Några månader senare börja hon så smått sukta efter kycklingkebabb... Hon såg lycklig ut när hon fick äta den.



På valborg förra året ville hon tvunget att juniors (min ödla) mat skulle ligga med bland vår valborgsmat. Jag sa "Ska vi verkligen lägga dom bland chipsen. Du äter ju inte kött" ... Men hon insisterade.



Några minuter senare tog hon upp mössen och började posera med dom. Det tyckte jag var lite konstigt men nu förstår jag varför. Hon ville ha köttlig närhet.




Aftikansk tandborste? Knappast... Det är grissvans.




Manuela, jag är hjärtligt lycklig att du kommit ut från veggigarderoben. Välkommen ut. Med tanke på bilderna verkar du ha lidit under en längre period. <3

Av Alexandra Malmberg - 22 mars 2010 11:13

Tjejen som ogillat smycken har blivit ringtokig! Detta är min favoritring just nu, som jag lånar av min mamma. Ringen är några år gammal och jag fucking älskar den :D


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards