lafemmes

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 13 mars 2010 15:41

I går köpte jag en supersöt sminkväska som man kan ha i handväskan. Produkten kommer från onlinebutiken "Daga Saga", men jag var inne på deras kontor och köpte den. Företaget är ganska nystartat men har redan superfina väskor, smycken, plånböcker och mycket mer! Förutom sminkväskan köpte jag en skitläcker leopardsjal! Varför får leopardmöster en att känna sig liiite mer lyxig och sexig än andra mönster? I think i have i crush.


 

59:-

=

Me like ;)


Av Alexandra Malmberg - 13 mars 2010 14:56

I kväll är det dax för årets melodifestival. Detta kommer självklart inte jag missa eftersom melodifestivalen är årets tv-höjdpunkt. I allafall enligt mig själv. Jag och min vän Isabelle ska njuta av denna högtid tillsammans och jag har varit iväg och köpt vino, mango, päron, vindruvor, ost, kex och allt annat man kan behöva för en lyckad schlagerkväll. Tyvärr hittade jag varken homosexuella män eller boa men det får gå ändå!


Egentligen hejar jag inte på någon. Därför skiter jag i vem som vinner. Okej, så länge inte Timoteij, Ola Svensson eller Pernilla Wahlgren vinner. Och helst inte Anna Bergendahl heller. Okej, jag tror nog jag bryr mig lite om vem som vinner. För mina ögons skull hoppas jag att Eric Saade vinner. Sockersöta Eric vars efternamn faktiskt uttalas med två a..... Sa a de..... Men om min musikaliska ådra får bestämma så hoppas jag att Salem Al Fakir, Peter Jöback, Jessica Andersson eller Andreas Johnson vinner. Eller varför inte Darins sköna balad? Spännande ska det iallafall bli, att se vem som vinner. Nästan lika spännande som det ska bli att se om jag kommer dansa i soffan påklädd eller avklädd.


   


Av Alexandra Malmberg - 13 mars 2010 14:40



Oskulden tagen! I allafall för bloggen hos "bloggplatsen.se" . Det känns väldigt trevligt. Jag hittade faktiskt hit av en slump då min tjejkompis bad mig kolla in sidan. Själv tänkte jag "Ja, varför inte". Så nu kör vi!


Vem är då jag? Jag är nog en ganska konstig person. Mest för att jag är helt vardaglig samtidigt som jag är väldigt ovardaglig. Detta i sin tur kan skapa en del förvirringar vilket leder till något konstigt - en konstig person. Jag lever i ett helt vanligt bostadssamhälle, går till jobbet precis som alla andra svenssons varje morgon och jag kör farmville på facebook precis som en miljon andra människor gör. Det som gör mig lite annorlunda, eller speciell, är att jag debuterade som författare redan när jag var 23 år, blev utbränd när jag var 17 och har en pappa som är homosexuell. Dessutom brukar jag nörda in mig i saker som olika huvudbry, indesign, trädgårdsskapande, poesi och Michael Nyman (en svensk pianokompositör). Detta varvar jag med att läsa Kissies blogg, sminka mig samt läsa kändisskvaller. Man skulle kunna tro att jag är schizofren men det är jag inte. Jag går bara min egen väg och gillar kontraster. Detta i sin tur leder till att jag tror att min blogg kan bli ganska intressant. Den kommer varvas med hbt-diskussioner, livet, döden och Kissies nyopererade bröst. Detta var den korta presentationen av mig själv. Och om ni inte listat ut det redan så har jag inte berättat allt om mig själv än. Det hade ju varit alldeles för tråkigt.... ;)


Let's Blogg :)



 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards