lafemmes

Alla inlägg den 23 mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 23 mars 2010 20:43

Jag har slutat röka! Det är helt sant, förutom att det är mot min egen vilja och att det enbart beror på att jag är för lat för att gå och handla nya. Känner jag mig själv rätt kommer det vara ett halvt dygn. Sen står jag där, imorgon bitti, lämnar fram en hundring och säger "en blå Pall Mall tack"


Av Alexandra Malmberg - 23 mars 2010 20:11

Det har länge funnits en epidemi ute i samhället. Epidemin drabbar framförallt tjejer men även killar ungefär samtidigt som brösten börjar växa och håret kommer fram på kroppen (inte huvudet då). Under de senaste året har jag iakttagit att denna epidemi spridit sig som en löpande eld, framförallt i storstäderna. Symptomen varierar men vanligt är att ha ett kilo brunkräm, billig parfym samt att ha Kissie som förebild. Tack vare hallucinationerna de drabbade råkar ut för går dessa tjejer runt och tror att dom äger världen. Detta syns på så sätt att dom spelar musik högt från deras mobiltelefoner när dom är ute och cyklar, sitter på bussen etc. Dom verkar även drabbas av nedsatt hörsel eftersom dom skriker när dom samtalar med varandra. De senaste åren har det visat sig att även språket blir påverkat. "Han ba och hon ba och asså shiiiiiiit!" Den enda, förutom jag själv då, som uppmärksammar detta problem är Scan. Länge leve SCAN!

 


Min största fråga är varför det inte finns något vaccin mot denna epidemi? Och samhällsfaran, jag mår psykiskt dåligt när jag ser dom. Finns det bidrag man kan söka om man vill gå i terapi för att det finns för många fjortisar i ens omgivning? Antagligen inte, men det borde finnas. 



"FITTA!! min plattång är helt sönder! :( JAG TAR TYP LIVET AV MIG!!!!! :("


http://www.fjortis.se






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards