lafemmes

Alla inlägg den 24 mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 24 mars 2010 22:49

Hur kan det komma sig att mina vänner får mig att skratta även i de svåraste stunder? Antagligen för att dom är helt jävla fantastiska!


Min bästa kompis har en heteroupplevelse och det vill jag också ha. En man med hårig bringa som kan servera mig frukost på sängen samtidigt som han berättar för mig att jag ser ut som en prinsessa. Nu kallar sängen och jag tänker drömma om kärleken. Jag vet att den finns där ute någonstans och väntar på mig. En dag. En vacker dag.



Av Alexandra Malmberg - 24 mars 2010 11:53

 

Har ni tänkt på hur snabbt saker och ting kan förändras? Så fort man tror att man samlat ihop alla pusselbitarna och lagt dem på plats knäpper någon med fingrarna och hela bilden av det färdilagda pusslet förvandlas till något diffust och nytt.  Man kan se det som något irriterande och skrämmande. Men eftersom jag inte ska ha kontrollbehov längre beslutar jag mig för att se det som något positivt. Tänk så tråkigt om allt hade gått den vägen man velat, om man hade fått bestämma allting själv. Till slut hade nog maktmissbruket stigit en över huvudet och man hade gått ner i vallgraven och kapitulerat. Nä, hastiga avslut är något bra. Avslut hjälper en att utvecklas och att inte vara passiv. Precis när du tror att du vet var du har dig själv kommer en ny förändring in i ditt liv. Meningen är att man inte ska bygga upp bilder om hur saker och ting är utan att vara öppen och nyfiken på allt som livet har att erbjuda. Det är så det är!


Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards