lafemmes

Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Idag är jag skitallergisk mot feminister

Av Alexandra Malmberg - 27 april 2010 11:46

 


Idag är en sån där dag då jag är fruktansvärt allergisk mot feminister. Egentligen var jag det igår också men då hann jag inte att blogga så mycket. Jag är så fruktansvärt trött på att feministerna ska tala om för rikets kvinnor hur dom måste kämpa för sin rätt till lika arbete, att "pappor också kan vara hemma med sina barn" och allt annat jävla skit. Jag är trött på att feministerna ska tala om för kvinnor hur dom ska leva sina liv. Jag är absolut inte emot jämställdhet om man vill ha det i ett förhållande men jämställdhet är inte synonymt med att vi ska trycka ner män bara för att vi ska ha något jävla genombrott eller vad vi nu försöker skaffa oss. Jag är halvflata så egentligen borde jag vara jävligt feministisk och jag ska berätta varför. Om jag kommer leva mitt liv tillsammans med en kvinna, skaffa barn med henne och allt sånt, kommer vi oavsett hur högutbildade vi är tillsammans få mindre lön än om vi hade varit ett heterosexuellt par eftersom kvinnor tjänar generellt mindre än män. I alla fall enligt de extremfeministiska flatorna som inte rakar sig under armarna. Jag tycker ändå inte att det ger vissa människor rätt att överdriva hela jämställdhetssnacket. Om vi blickar tillbaks femtio år så var de flesta kvinnor hemma med sina barn. Dessa barn hade alltid en förälder där som tillgodosåg deras behov, kunde hjälpa till med läxor etc (om vi nu utgår ifrån att mamman var psykiskt stabil och närvarande på alla plan). Psykiskt dåligt mående bland unga har aldrig varit så högt som det är nu. Jag är ingen expert så jag kan inte hävda att det beror på att barn inte blir sedda lika mycket som för femtio år sen men jag har ju en egen förmåga att tänka själv och detta är en teori. Dessutom tycker jag synd om kvinnor som faktiskt VILL ta hand om sina barn, jobba 25 % och vara 75 % hemmafru. Likaså tycker jag det är lika hemskt om man VILL ha karriär som kvinna men blir hämmad av sin make/maka. Som jag skrev innan så tror jag på jämställdhet, att alla människor är LIKA mycket värda oavsett kön. Samma lön för samma arbete, samma rättighet till att vara mamma/pappa-ledig osv. Det borde väl inte vara så jävla svårt att ha en jämställdhetslag eller något så jag slipper se alla jävla flator med hår under armarna skrika "Om män kan ha hår under armarna så kan vi ha det för kvinnor och män är faktiskt JÄMSTÄLLDA." samtidigt som dom sitter och sprider planer för hur vi ska trycka ner män eftersom dom är svin. Vissa borde tvångsrakas.


 
 
Jess

Jess

27 april 2010 13:05

Ja de vill jag lova, dem är ju inte friska någonstans.

http://jessiie.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Martin

27 april 2010 15:56

You go girl!! ..
Håller med dig till 110% .. ;)

Kvinnorna tvingas jobba idag , och lämna sina barn på dagis, vill man göra det så ska du självklart få göra det. men det ska vara valfritt..
Sen är det viktigt att säga att män som vill vara hemma med barnen och vara "hemmaman eller hur man kallar det" ska också få kunna vara det.
Folk har mer pengar idag än förr, och det beror ju på att vi idag har bättre löner och oftast 2 inkomster. men våra barn mår inte bättre för det tvärtom, och jag tror precis som du att det beror på att dom inte får den uppmärksamhet som dom behöver... Och om en förälder hade varit hemma till barnet kanske var en 16 år..
Min mamma var hemma med mig, och sen när jag var lite äldre, så tog mamma ett jobb på 30-40%.. kanon tkr jag. ;)

 
Alexandra

Alexandra

27 april 2010 16:09

Eller hur Martin! Jag älskar våra pratstunder, dom är så givande för mig :)

http://www.lafemmes.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Martin

27 april 2010 20:16

naww, jag älskar att prata med dig också. ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Malmberg - 9 april 2011 11:20


Shit vad det händer mycket i mitt liv på kort tid! Jag hinner inte blogga som ni märker men jag lovar att återkomma snart igen :) Bjuder på en bild så länge ;)     ...

Av Alexandra Malmberg - 6 mars 2011 00:33


  Så många tankar, ni fyller mitt huvud till bredden av ert bittersöta vin. Jag orkar snart inte sova mer, orkar inte drömma illussioner av någonting som inte finns. Orkar inte lyssna på mitt hjärtas lidelsefulla toner som spelas på den ostämda...

Av Alexandra Malmberg - 4 mars 2011 12:23


Fredagen är den bästa dagen på hela veckan. Det är då man känner att man har hela världen frramför sina fötter! Har precis landat hos min mamma & ikväll blir det party eftersom en tjejkompis fyller åååår :) Ska snart käka lite lunch, springa några ä...

Av Alexandra Malmberg - 2 mars 2011 12:34

I dag är det Onsdag och det känns som att det är en riktig slödag. Klockan är över halv ett och jag har inte gjort något vettigt än. Försöker kolla in dagens video på http://www.youtube.com/user/TheGaynessInSweden men den buffrar hela tiden så det gå...

Av Alexandra Malmberg - 28 februari 2011 10:27

Jag känner att denna dagen har börjat så jävla FAB. Har frysit heeeeela natten tack vare brist på extratäcken (skaffa aldrig en honkatt för när dom blir könsmogna gör dom nasty stuffs överallt) & missat min läkartid tack vare att jag råkade somna någ...

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards