lafemmes

Alla inlägg den 16 mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 16 mars 2010 17:11

Porrfilm. Ett ganska intressant ämne om jag får säga det själv. Två ( och oftast fler) personer utbyter kroppsvätskor med varandra, stönar som om det vore det skönaste dom någonsin upplevt och lägger in djuriska blickar när dom tittar på varandra. En (och oftast fler, speciellt om man är 13 år, testosteronfylld och finnig. Synonymt = kompishäng.) går igång på detta och tar oftast "kunskapen" med sig när det är dax att inleda sitt livs första samlevnadsakt. Problemet är bara att det inte fungerar så. Att säga att sex och porrfilm egentligen är synonymt med varandra är ungefär som att säga att äpple och päron är samma sak bara för att det är frukt. Dessa stackars debutanter tror det fungerar så här. Tjejen är alltid kåt och villig, älskar att bli sprutad på i ansiktet och njuter när hon får svälja mannens kroppsvätska. Speciellt om han trycker tjejens ansikte hårt mot sitt kön. Detta kan ju leda till en del problem när man idkar umgänge för första gången tillsammans med någon annan än sig själv. Man skulle kunna kalla situationen för kulturkrock, där tjejen som vanligt har rätt och mannen fel.


En annan sak som får porrfilm att sudda ut hela verklighetsbilden av sex är tjejsex. Har ni tänkt på att tjejerna alltid har långa naglar i porrfilmer, speciellt när det kommer till tjejsex. Det märks sååå att det är en kille som regisserat dessa scener. En tjej hade varit smart nog att fatta att det inte är verkligt att låta tjejerna i filmen ha långa nagler. Jag menar, skavsår i Fiffin vill väl ingen ha? Och låt mig inte börja med vilken idiot som kommit på att tjejen suger av den andra tjejens strap-on.... What's up with that?


Varför detta berör mig är för att dessa idioter, män, som regisserat porrfilmerna med noll koll, gör så att alla vi bi-tjejer får svara på massa konstiga frågor gällande detta samt kämpa emot hela den heteronormativa bilden som alla stackars okunniga heterobrudar har fått. Okej, heterokillarna har väl inte så bra koll dom heller... Detta gör jag gärna då jag inte skäms att prata om sex, men det hade underlättat lite om alla porrfilmsressisörer hade börjat göra undersökning i hur tjejer har sex med tejer innan han regisserar sin film. För hur kul är det att höra "Du, vem tar och vem ger i sängen? .... Ja, vem använder straponen och vem tar emot...?" varje gång man är på fest och någon fått lite sprit i sig? Och allt detta tack vare porrfilmsindustrins dö dumma regissörer.


High Five!






Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards