lafemmes

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Alexandra Malmberg - 26 mars 2010 09:41

 


Sitter och mailar med syrran, som vanligt, på facebook. Efter mail om köttfrossa, att äta pinkisar och grisar på betesmark kommer vi in på män. Det där med män är fortfarande nytt för oss. Jag som är bisexuell har inte haft en kille sen jag var 18, dvs snart på sju år, och hon som var flata har precis skaffat kille. Eftersom jag brukar säga det jag tänker skrivs denna meningen ner som svar på ett mail " BTW.... Du får följa med mig på heteroklubbar nu när vi lever heterosvenssonsliv så jag kan träffa den perfekta kuken!" Manuela tyckte självklart att det var hysteriskt kul och ville lägga ut den meningen på sin blogg som dagens mail. "Du får självklart vara anonym" ... Jag svarade "Du får lägga upp den som dagens mening men enbart om du skriver att den kommer från mig" Hahaha! Varför ska man gå runt och vara anonym när man kan lika bra kan visa för sin omgivning att man är lite charmigt retarderad? Nä, jag bjuder på den slipper den gråa massan göra mina hjältemodiga misstag.




Av Alexandra Malmberg - 26 mars 2010 09:29

 

Harmoni, samhörighet & livsskådning



Gårkvällen började med en del draman men avslutades med skrattfest i mitt kök tillsammans med två av mina fina vänner. Vicky gjorde våfflor "som var klara när slampan slocknat" Hahaha! I morse vaknade jag med sjukt mycket energi. Jag hoppade nästan upp från sängen kvart i åtta, tvättade av mig och började med dagens styling. En halvtimme senare ringde chefen och sa att jag kunde börja vid lunch vilket resulterade i några timmars ledighet. Nu sitter jag och avnjuter lite kaffe och ska snart iväg på ett ärende. Idag känner jag sjukt mycket livsglädje och harmoni inombords. Det var längesen jag kände mig så här harmonisk och jag ser framemot allt jag ska göra idag. Att jobba, gå på möte, träffa mina fastrar, kusiner & pappa samt träffa fina vänner. Idag är en bra dag och jag tänker njuta av varje minut. Dessutom får jag ny telefon idag med kamera. ÄNTLIGEN! Jag kan ta bilder på vad jag gör igen och dokumentera!



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards