lafemmes

Alla inlägg under april 2010

Av Alexandra Malmberg - 10 april 2010 13:36

  Tack för en fin kväll fina...


Det finns en del olika saker jag hade kunnat blogga om idag. Till exempel varför många bögar ska ha sina jeans så jävla högt uppdraget i baken, varför det inte finns speciella bussar för socialt missanpassade pubertetskillar eller inte varför gayvärlden är så jävla äcklig? Men istället väljer jag att tacka mina fina vänner, gamla och nyfunna, för en fin kväll. Och ett speciellt tack till tjejen som fick mig att känna mig som en prinsessa hela kvällen. Du vet vem du är ;)

Av Alexandra Malmberg - 9 april 2010 16:57

 

- You're the only song i want to hear -


Jag får känslor av dig hela tiden som tränger sig in i mitt hjärta och fyller det med miljontals bubblor. Du är mitt alldeles egna lyckoruspiller och jag saknar dig redan.

Av Alexandra Malmberg - 8 april 2010 23:12

 

Något jag har fobi för är lattemammor. Inte fobi för att titta på dom utan mest att bli en, utan att jag ens märker det, dagen då jag själv får barn. En flock nyblivna mammor som samlas på café där folk försöker avnjuta sitt eget kaffe med goda vänninor alternativt sin mormor. Plötsligt upptäcker man att väggarna är nerklottrade av smuts, kladdiga barnfingrar, och när man blickar upp så ser man dom - Lattemammorna och deras snorisar. Kan inte denna epidemi utbrytas någon annanstans, typ på kyrkans barntimme eller i sagohörnan på biblioteket? Fan, jag blir upprörd utan att jag ens själv vet varför jag blir det. Det är det som skrämmer mig, dom sätter igång en obekväm känsla inombords som får mig att vrida mig av obehag. Att livet snart är slut och att jag kommer sluta mitt liv med att sitta och prata blöjbajs med andra blöjbajssnackande mödrar samtidigt som jag försöker få min son att sluta kasta bullhalvor på väggen. "Sven, så DÄR får man inte göra". För att sen få höra på miljoners hysteriskt gråtande läten och som kommer få mig att bicka tillbaks på den dagen då jag satt utan en snoris på caféet och avnjöt mitt kaffe med goda vänninor alternativt min mormor. Ingen snoris. Ingen bortkastad bullhalva. Ingen LATTE! Jag tror jag har familjelivsförakt. Familjelivsfobi! Ytterliggare en diagnos till min meritlista.







Av Alexandra Malmberg - 8 april 2010 22:14

  - Fin bild på Sisca jagar en höna höll jag på att säga. En duva menar jag! Hahaha :) -

Av Alexandra Malmberg - 8 april 2010 22:11

Har spenderat min dag med denna smexbomben! Skämt å sido, min kväll blev ganska lyckad ändå! Först fika med familjen och sen lite häng med Madde B, mitt favoritfritidsbarn! Hahaha :)

Av Alexandra Malmberg - 8 april 2010 16:45

Sorry att jag inte hunnit blogga idag. Har haft fullt upp med fika och dylikt. Höhöhö... :) Idag är det torsdag och exakt en vecka sen påskakärringarna flög till blåkulla. Skämt och sido, jag har ingen aning om vad jag ska göra med resten utav min dag. Städa kanske? Sola kanske? Träna kanske? Träffa tjejerna kanske? Plats för spontalitet finns!

Av Alexandra Malmberg - 7 april 2010 18:00

Dagens citat från mig: Jag borde fan jobba med kläder. Jag menar, jag blir fan kåt bara av att gå in på H&Ms hemsida.


Nu ska jag gå ifrån datorn och lura min omgivning att jag gör lite nytta. Skådespelare borde kanske vara något annat jag kan syssla med när jag inte springer rundor i klädesaffärerna. Får fundera på det där ett tag till.....

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards