lafemmes

Alla inlägg den 27 april 2010

Av Alexandra Malmberg - 27 april 2010 17:15

 

Testade precis världens godaste kladdkaksrecept på ingredienser man oftast har hemma!

Rekomenderar SKARPT!




Av Alexandra Malmberg - 27 april 2010 13:47

 


För några veckor sen ringde en kvinna hem till mig och frågade om jag läst veckorevyn. "Ja, när jag var 14" svarade jag. Hon fortsatte med att berätta att veckorevyn nu hade utvecklats, att tidningen nu riktades åt tjejer i min ålder dvs 24. Hon gav mig ett "jättebra" erbjudande som jag som tidningens testperson bara inte kuuuuunde tacka nej till. Enligt henne själv då. För att få slut på kvinnan sa jag" ja okej, jag provar". Nu fem veckor senare sitter jag här med ytterliggare en skittidning, ett inbetalningskort på sjukt mycket mer än vad vi kom överrens om och en obetald inbetalning på tre nummer på den givmilda summan 65 kronor, en räkning jag betalade för flera veckor sen. "OBSERVERA ATT VI NU BYTAT BANKGIRONUMMER". Men det värsta av allt är att jag sitter i chock över att alla tjugofyraåriga tjejer har dåligt sexliv och är totalt retarderade eftersom tidningen idiotförklarar människor och ger sextips stup i kvarten. "Se sexställningarna du garanterat aldrig testat" och så har man testat alla. Vilket jävla bottennapp!!!! Nej Veckorevyn, jag vill inte fortsätta prenumerera på dig. Tack för sammarbetet men välkommen inte åter.

Av Alexandra Malmberg - 27 april 2010 11:46

 


Idag är en sån där dag då jag är fruktansvärt allergisk mot feminister. Egentligen var jag det igår också men då hann jag inte att blogga så mycket. Jag är så fruktansvärt trött på att feministerna ska tala om för rikets kvinnor hur dom måste kämpa för sin rätt till lika arbete, att "pappor också kan vara hemma med sina barn" och allt annat jävla skit. Jag är trött på att feministerna ska tala om för kvinnor hur dom ska leva sina liv. Jag är absolut inte emot jämställdhet om man vill ha det i ett förhållande men jämställdhet är inte synonymt med att vi ska trycka ner män bara för att vi ska ha något jävla genombrott eller vad vi nu försöker skaffa oss. Jag är halvflata så egentligen borde jag vara jävligt feministisk och jag ska berätta varför. Om jag kommer leva mitt liv tillsammans med en kvinna, skaffa barn med henne och allt sånt, kommer vi oavsett hur högutbildade vi är tillsammans få mindre lön än om vi hade varit ett heterosexuellt par eftersom kvinnor tjänar generellt mindre än män. I alla fall enligt de extremfeministiska flatorna som inte rakar sig under armarna. Jag tycker ändå inte att det ger vissa människor rätt att överdriva hela jämställdhetssnacket. Om vi blickar tillbaks femtio år så var de flesta kvinnor hemma med sina barn. Dessa barn hade alltid en förälder där som tillgodosåg deras behov, kunde hjälpa till med läxor etc (om vi nu utgår ifrån att mamman var psykiskt stabil och närvarande på alla plan). Psykiskt dåligt mående bland unga har aldrig varit så högt som det är nu. Jag är ingen expert så jag kan inte hävda att det beror på att barn inte blir sedda lika mycket som för femtio år sen men jag har ju en egen förmåga att tänka själv och detta är en teori. Dessutom tycker jag synd om kvinnor som faktiskt VILL ta hand om sina barn, jobba 25 % och vara 75 % hemmafru. Likaså tycker jag det är lika hemskt om man VILL ha karriär som kvinna men blir hämmad av sin make/maka. Som jag skrev innan så tror jag på jämställdhet, att alla människor är LIKA mycket värda oavsett kön. Samma lön för samma arbete, samma rättighet till att vara mamma/pappa-ledig osv. Det borde väl inte vara så jävla svårt att ha en jämställdhetslag eller något så jag slipper se alla jävla flator med hår under armarna skrika "Om män kan ha hår under armarna så kan vi ha det för kvinnor och män är faktiskt JÄMSTÄLLDA." samtidigt som dom sitter och sprider planer för hur vi ska trycka ner män eftersom dom är svin. Vissa borde tvångsrakas.


Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards