lafemmes

Alla inlägg den 12 april 2010

Av Alexandra Malmberg - 12 april 2010 12:58

 


Jag låg och tittade på min vackra när hon sakta men säkert började falla in i sömn. Efter att ha studerat hennes vackra drag började jag plötsligt komma att tänka på sängkläder. Vem uppfann egentligen täcket? "Så dum jag är", tänkte jag. Sängkläder har ju funnits hur länge som helst för att hålla människan varm under de kalla nätterna. Det var då jag kom på en konstig sak. Om den enda funktionen täcket hade var att hålla människan varm när vi sov i hyddor eller under bar himmel, varför har vi då täcken inomhus nu när vi är berikade med både element och ordentligt tak och väggar? Om vi nu har täcket för att hålla oss varma under natten, varför tar vi inte bara på oss mer kläder när vi ska gå och lägga oss eller höjer värmen? Nä, täcket har blivit lite av en mysfaktor på modern tid. Ungefär som kattungar.

Av Alexandra Malmberg - 12 april 2010 12:42

 

Solen skiner och jag har hittat rester i frysen så jag behöver inte gå till affären idag. WOHO!



Så plötsligt kändes det som att alla bitarna föll på plats. Lägenheten är tom, jag har fått tid till möte på arbetsförmedlingen och tävlat på Jackie Ferms blogg. Haha! Solen skiner både utomhus och i mitt hjärta. Jag känner mig glad och tänker spendera min dag fram tills träningen i musikens anda. Idag är en bra dag.

Av Alexandra Malmberg - 12 april 2010 11:48

 

Jag - minus läskfunktionen.


Blev väckt av världens sötaste Maddis idag! Ett ganska bra sätt att starta dagen på tycker jag. Känner mig som muskelmannen blandat med ett kylskåp och värre kommer det bli nu när fotbollsträningen har börjat..... ;)

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards