lafemmes

Direktlänk till inlägg 2 juni 2010

Att lyckas gå ner i vikt

Av Alexandra Malmberg - 2 juni 2010 23:18

Fick en kommentar av en läsare som uppmärksammat att jag gått ner närmare 40 kg. Jo, det stämmer faktiskt. Fatta hur många mjölkpaket det är, Kissie. Han/hon/den/det undrade hur jag hade gått tillväga. Jag kan säga som så här att anledningen till att man går upp i vikt är jävligt individuell. Därför är tipsen också jävligt individuella. Det finns dock en gemensam nämnare och det är att man måste rannsaka sig själv och ställa frågan "varför har jag gått upp i vikt?". Är jag lat? Har jag fel kost? Äter jag på fel tidpunkt på dygnet? Är jag gravid? Okej, det sista var ett skämt men det finns lixom alltid en anledning till varför man gått upp i vikt. Fettet kommer inte krypandes till en och bosätter sig under huden. Det finns en genväg som många går och den kallas för lögn. Ljuger man för sig själv när man ställer den ärliga frågan om varför man gått upp i vikt så kan man testa på hur många olika dieter som helst. Man kommer ändå aldrig lyckas. När jag ändå är inne på dieter så kan jag göra klart för folk att det är överskattat. Soppdieter, vad fan är det lixom? Plus i kanten till den som lyckas stå ut med det i resten av sitt liv. Det är där folk gör fel, dom tänker inte långsiktigt. Jag har hellre tagit två år på mig att förlora 40 kg än tre månader. Vet ni varför? För att jag kommer hålla det sååå mycket lättare än om jag hade gått ner 40 kg på tre månader med soppdiet. Anledningen till det är enkel - jag har jobbat med mina inre problem, rannsakat mig själv & skaffat en viktminskningsplan som är anpassad efter MINA behov och MIN livsstil.


Följande saker ändrade jag på:


- Sluta isolera dig själv

- Få mening i ditt liv

- Bearbeta undanträngda trauman

- Promenera kortare rundor

- Ät regelbundet och helst inte efter åtta (om man inte är ute och rastar rumpan. Då kanske man är hungrig när man kommer hem mitt i natten)

- Börja med någon fysisk aktivitet

- Promenera längre rundor

- Träna ett par dagar i veckan

- Älska dig själv.


Den sista punkten är jätteviktig.


 
 
Lisa

Lisa

3 juni 2010 15:54

Jag observerade att du inte ens skrev "hen", vilket är ett ord som SAOL ej rekommenderar att använda. Vilket enligt dem betyder att du har bra svenska.

http://kunguniversum.se

 
Ingen bild

Alexandra

3 juni 2010 18:11

Hahaha! :D

 
gå ner i vikt snabbt

gå ner i vikt snabbt

5 juni 2010 10:45

Jippie! Ett ställe där jag kan få svar på mina frågor utan att 100 andra fönster öppnas med diverse reklam. Det är trevligt att det finns seriösa människor som tar detta på allvar och förmedlar sina kunskaper på ett vettigt sätt och på ett språk alla kan förstå.

http://www.xn--g-ner-i-vikt-snabbt-0wb.se

 
Ingen bild

Alexandra

5 juni 2010 12:23

Svar: Vad roligt! Är det någonting du undrar om är det bara till att ställa frågor, jag svarar gärna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Alexandra Malmberg - 9 april 2011 11:20


Shit vad det händer mycket i mitt liv på kort tid! Jag hinner inte blogga som ni märker men jag lovar att återkomma snart igen :) Bjuder på en bild så länge ;)     ...

Av Alexandra Malmberg - 6 mars 2011 00:33


  Så många tankar, ni fyller mitt huvud till bredden av ert bittersöta vin. Jag orkar snart inte sova mer, orkar inte drömma illussioner av någonting som inte finns. Orkar inte lyssna på mitt hjärtas lidelsefulla toner som spelas på den ostämda...

Av Alexandra Malmberg - 4 mars 2011 12:23


Fredagen är den bästa dagen på hela veckan. Det är då man känner att man har hela världen frramför sina fötter! Har precis landat hos min mamma & ikväll blir det party eftersom en tjejkompis fyller åååår :) Ska snart käka lite lunch, springa några ä...

Av Alexandra Malmberg - 2 mars 2011 12:34

I dag är det Onsdag och det känns som att det är en riktig slödag. Klockan är över halv ett och jag har inte gjort något vettigt än. Försöker kolla in dagens video på http://www.youtube.com/user/TheGaynessInSweden men den buffrar hela tiden så det gå...

Av Alexandra Malmberg - 28 februari 2011 10:27

Jag känner att denna dagen har börjat så jävla FAB. Har frysit heeeeela natten tack vare brist på extratäcken (skaffa aldrig en honkatt för när dom blir könsmogna gör dom nasty stuffs överallt) & missat min läkartid tack vare att jag råkade somna någ...

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards