lafemmes

Alla inlägg den 6 juni 2010

Av Alexandra Malmberg - 6 juni 2010 23:52

  


En sak jag kom på precis är att samhället inte är anpassat efter kreativa personer. Vad fan gör man när kreativiteten slår till klockan halv tolv på natten och man MÅSTE sova eftersom man har ett JÄTTEVIKTIGT möte att gå på dagen efter. Självklart tidigt, dagen efter. Tänk om det hade funnits nattmöte åt oss socialt missanpassade. Hade någon sagt att jag skulle gå på möte om två timmar hade det inte varit några som helst problem. Jag känner mig mer aktiv och klar i mitt huvud på natten, speciellt under de perioder min kreativitet är som starkast. Bara tanken på att jag MÅSTE gå och sova nu kommer göra att min hjärna kommer kläcka ur sig 700 idéer som jag bara MÅSTE skriva ner. Jag känner att jag måste bli stadsminister så jag kan styra upp det här. Så här kan vi inte ha det!

Av Alexandra Malmberg - 6 juni 2010 23:46

  


Idag när Sala M och jag satt i min trädgård och spelade kort kom jag på en fantastisk idé. Mitt under kortspelandet började en duva hoa. Jag tror att det var en duva eftersom vi inte har ugglor i min by vad jag vet. Duvor hoar ju på ett speciellt sätt som kan vara lite tråkigt att lyssna på i längden, så mitt i allt började jag hoa som jultomten fast med samma tonläge som duvan. Det blev succe. Sala M skrattade så tårarna rann. Jag passade samtidigt på att göra samma grimas som jultomten gör samtidigt som jag hade mina ögon stängda. Sala M grät av lycka! Testa det nästa gång ni hör en tråkig duva.

Av Alexandra Malmberg - 6 juni 2010 23:29

Ska vara på möte i morgon klockan 08:00 . Min största fråga är inte hur mötet kommer gå utan varför jag fortfarande sitter uppe!! Jag har noll karaktär tydligen. Ungefär som en unge som vägrar gå och lägga sig för att sova, som sju timmar senare skriker och är gnällig pga trötthet. Så kommer min morgon se. Nu vet ni det, i fall ni undrar.

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards