lafemmes

Alla inlägg den 12 november 2010

Av Alexandra Malmberg - 12 november 2010 16:04

 


Nu tänkte jag skriva en lista på saker jag stör mig på lite så här spontant och för att göra saken ännu roligare tänkte jag låta en typisk sverigedemokrat stå för slutsatsen, ni vet "alla över en kam", hysteri osv.


Alla tolvåringar - Det är ungefär nu man börjar tro att man äger hela världen. Detta visar man genom att samla sina kompisar och sen ställa sig på rad i tunneln när jag kommer cyklandes så jag inte kan cykla förbi. Varenda gång skriker jag något i stil med "jävla ungar" eller något annat som tanter som jag brukar skrika till ynglingar. Det värsta med att vara 12 år är att man 7 år senare ser ut och betér sig som Kissie.


Alla pensionärer - Är du under 65 år får du inte tillhöra denna kategori. Det är ungefär nu man börjar tro att man äger all kommunaltrafik, speciellt om man har hemorrojder i röven och är allmänt grinig. Frågar man snällt tanten om hon vill sitta på ens säte blänger hon på en som om det är en förolämpning. "Vad fan tror du??? Självklart att jag vill sitta, att du ens frågade mig" skriker hennes ilskna ögon. Frågar man sen tant om hon sitter bra på sätet trots att man står lite nära eftersom bussen gungar så mycket sprutar hon hemorrojdsalva i ögonen på en.


Alla feminina kvinnor som bär vit kappa och är ute och går med sin hund - Ni behöver inte tro att ni ska gå före mig när det kommer bommar på cykelvägen bara för att ni bär en pälslös jävla skithund i ett koppel. Jag är faktiskt också viktig även om jag inte har ett koppel.


Alla homosexuella - Jag hörde av en kille på internet som kallade sig för "extreme homophob" att alla homosexuella snart kommer kräva ett eget land. Det vill inte jag! Jag vill ha min gaypappa i Sverige, inte i ett eget land. Fan ta er!


Katter - För att ni skiter i sandlådan. Detta leder till att småbarnen äter upp ert bajs då de tror att det är "sandkakor" och inte bajskorvar. Fattar ni inte att det är erat fel att dessa oskyldiga barn blir klassade som kräkmaskiner. Dom hade ju inte kräkt om det inte vore så att ni bajsade i sandlådan. Ni ger barn dåligt rykte.


Isterband - För att jag fortfarande inte fattar om det är ett band, en grönsak eller en binda. Och nej, jag orkar inte googla.se

Av Alexandra Malmberg - 12 november 2010 13:00

Så här såg det ut klockan 11:30 hemma hos min mamma när jag skulle äta frukost. Första tallriken innehåller lite mer gröt vilket jag tycker ära ganska rättvist med tanke på att jag är en människa. Dom andra två är till Findus & Selma. Om jag inte ger mina katter kärlek så vet jag inte vad!

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards