lafemmes

Alla inlägg under maj 2010

Av Alexandra Malmberg - 5 maj 2010 12:43

 

Jag: Jag har lite förslag på vad ni kan döpa bebis till. " Ingrid, Britta, Greta, Ann-Marie"

Madde: Sitter du och läser dödsannonserna?

Jag: Ja.....



Hahaha!

Av Alexandra Malmberg - 4 maj 2010 12:58


Det är jobbigt när någon går bort som ens vänner känner. När någon så omtyckt lämnar flera hundratals människor berörda med en enda fråga: Varför? Det får en ofrivilligt att tänka på sin egen omgivning, hur lyckligt lottad man är över att ha alla nära och kära i liv, friska och hela. Det fick mig även att drömma i natt att jag dog. Det gjorde inte alls ont, snarare tvärtom. Man kände sig som vanligt. Den enda skillnaden var att man kände sig lättare och mer vaken på något sätt. En annan sak som jag också drömde om var att jorden inte skulle gå under pga utomjordiska hot eller naturliga naturkatastrofer. Den skulle gå under pga HAARPs experiment. Dessutom fanns inget klimathot utan enbart idioter som ville tjäna pengar. Vem var då dessa idioter? Det är väl egentligen inte så svårt att räkna ut, kolla bara på Zeitgeist så kanske bilden blir klarare. Hur som helst så var det en olyckshändelse, jordens undergång då. Men vad spelar det egenligen för roll när alla redan är döda? Tåls att fundera över.

Av Alexandra Malmberg - 4 maj 2010 12:39

 


Jag är så jävla ledsen och gnällig idag. När jag som mest behövde energi och en pigg kropp gjorde sig min inflammation påmind igen. Detta har hänt två gånger sen jag fick diagnosen år 2005 och just I GÅR skulle den sätta igång igen. Jag blir galen, har inte tid med sånt här. Jag behöver träna, springa, vara social, skriva, kolla praktik/jobb. Inte ligga i en jävla säng dagarna långa. Hela gårdagen var mer eller mindre en mardröm. Efter bråk med A hade jag sån jävla panik att jag inte kunde andas och bara grät. Jag hatar känslan av min sjukdom, hur det värker i exakt hela ryggen, brösten och upp mot halsen. Som TUR är har jag varit sjukare så jag vet hur jag ska hantera det denna gången. Vila, vila & vila. It SUX!



Och Madde B: Detta är egentligen ditt fel!!! Bara för att du sa att du hade ett syndrom hängandes på dig (eller vad det var du sa i soffan när jag lutade mig mot dig) och jag började berätta om min "Tietzes syndrom" och skämta om det så slår den till igen. Jag ska aldrig skämta om saker mer.

Av Alexandra Malmberg - 3 maj 2010 12:50

 


Jag har inte bloggat på några dagar och det beror på att min nivå ligger under min normala dvs väldigt långt ner. När jag åt frukost idag kom jag fram till följande: Att äta ägg från en höna är ungefär som att äta kokt ägglossning från en människa. Sen satt jag och funderade på det tills jag höll på att klökas. Jag återkommer när min nivå höjts till en lite mer civiliserad och lite mindre socialt missanpassad.

Av Alexandra Malmberg - 3 maj 2010 11:55

 

- Titta på fotboll med Älsklingar -

-  


 

- Kalasdax & Tivoli -


 

- Pimpade jeans -


 

- Ta lotter & ha hästkapplöpning -


 

- Vinna en galen groda -


 

- Se på skräckfilm (barnhemmet) -


 

- Spela fotboll -

Av Alexandra Malmberg - 3 maj 2010 11:36

- Förrätt -

 

- Förrätt -


   

- Pimp my tail -


Dessa tre bilder var de normala bilderna från vårt valborgsfirande. Vi behöver inte prata mer om kvällen.

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards