lafemmes

Alla inlägg den 27 juli 2010

Av Alexandra Malmberg - 27 juli 2010 15:05

Igår när jag var ute och cykla rullade jag förbi en gammal skolkamrat. Tjejen var lika gammal som mig själv och tillsammans stod hon med sina två barn. Plötsligt fylldes min kropp med en obehaglig känsla av "fan, jag börjar verkligen bli gammal." Tankarna vandrade sen ofrivilligt vidare till att jag inte alls är på den plats jag tänkte att jag skulle vara på när jag var 25 år. Jag får ångest över det exakt varje dag. Har man två barn är man mitt i sitt liv. Mitt har inte ens börjat. Jag känner mig så jävla vilsen och fundersam. Jag längtar inte efter barn på ett speciellt sätt. Vad längtar jag egentligen efter, förutom att flytta. Ingenting? Lugn och ro kanske. Skum känsla det där. När man blir äldre märker man verkligen att alla jämngamla är på flera olika plan i livet. Var fan är jag?

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards