lafemmes

Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Alexandra Malmberg - 2 augusti 2010 20:24

  

Efter min fina fina present som jag fick av Amanda har jag blivit lite beroende av appar. I dag kan man läsa om de 10 onödigaste apparna till Iphone. Visste ni att man kunde hämta hem en voodoooapp? HAHA! Den vetenskapen gjorde fan min dag. Vem gör sånt egentligen? Jag dör så kul!

Av Alexandra Malmberg - 2 augusti 2010 11:16

Det känns som om tusen gnagare gnagar hål i min hjärna. Det smärtar och bilden av världen förändras i tankt med gnagarens tuggor. Jag befinner mig i en glaskupa med oputsade rutor. Jag ser världsbilden men jag ser bara den bild samhället vill att jag ska se. Missiler åker rutschkana i mina vener. Jag kan riktigt känna hur dom penetrerar mitt blodsomlopp, hur dom inkräktar på fiendens mark. Samtidigt spelar min själs spegel en repig LP-skiva på repeat. Den handlar om barn, deras fädrar och hur dom måste anpassa sig efter den uppbyggda samhällsbilden. Jag gräver en grop och låter mina ögon vila. Snart fylls mitt huvud med vita liljor. Snart.

Presentation


Hej! Mitt namn är Alexandra, 25 år och bosatt i Malmö. Jag jobbar som designer men är även författare och poet. 2008 släppte jag boken "Är du med i gaymet?" som har synts lite överallt i media.

Här i bloggen skriver jag om precis vad som faller mig in!

Senaste inläggen

Arkiv

Sök i bloggen

Kategorier

RSS

Fråga mig

8 besvarade frågor

Lalla

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Ovido - Quiz & Flashcards